Tuesday, March 14, 2006

Jakarta Semalam...

Tanggal 3 Mac, rombongan yang disertai oleh saya, KC Ismail, Aszuad, Ghazzali, Dina, Hazry menuju ke Jakarta untuk menonton Java Jazz festival yang diadakan di sana.

Menaik flight KLM, kami sampai di Jakarta agak lewat petang. Terus ke apartment Menteng Prada, jumpa Erwin yang sudah siap menunggu di sana. Sempat berehat seketika, kami semua ke menteng untuk pekena Nasi Goreng Gila, teh botol, Pisang bakar & sate. Sedappppp... sebab perut dah lapar sangat kan? Sempat membelek gerai dvd yang berada di tepi jalan, sempat jugalah mencapai sepuluh dua dvd yang dijual.
Juga di bawa ke mall EX untuk membelek cd² terbaru yang berada di pasaran. Gila membeli.

Pagi 4 mac, kami ke area Jalan tebet untuk pekena nasi... (lupa nama)..tapi memang sedap. Seterusny akami dibawa ke Planet Hollywood untuk acara interview bersama Saykoji & Ten to Five. tetapi sebelum itu sempat lagi menonton wayang filem Kris dayanti yang terbaru. Ceritanya biasa² aja. Typical love story. Feel good movie.
Saykoji & ten to five memberi ruang yangbaik untuk H! interview. Senang bertemu mereka. Seterusnya kami ke Jakarta Convention Centre untuk menyaksikan acara yang ditunggu² ini. ramainyaaaaaaaaaaaaa orang kat sini. Letih juga melihat karenah orang untuk masuk ke JECECE ini. Banyak stag eyang disediakan sampai tak cukup kaki tangan nak pergi. Jadi kamisempat melihat acara penuh Maliq & D Essential & beberapa yang tak aku kenal pasti lagi namanya. Letih. tapi malam ini itu sempat ke temu Tyo, Yuke, Kikan, Aga, Andien err.. dan beberapa yang tak diingati nama.

3 comments:

Edd Vedder said...

..aku ke yg first?

..sonok sungguh la kerja hang. Nasi Goreng Gila tu, dengaq nama pun dah terlioq. Sure sedap gila.

..kalau hang terjumpa Sigi Wimala tolong kim salam. :)

Anonymous said...

Hmm... I'm earlier than Vovin, Dick Head Avi & Scottish Boy.

Anonymous said...

life kau happening betul sekarang ni OP. blog pun happening. hahaha. best betul aku baca komen-komen panas pasal cerita panas kat bwh ni. anyway, i miss jakarta. tempat-tempat yang kau pergi tu aku cuma lalu tapi tak singgah. maybe someday. take care friend!