Friday, May 26, 2006

Its all bout getting happiness



Malam semalam, bertempat di sebuah restorante kegemaran Jesse, iaitu Murni aku, Jesse, Imran & nazri had a long conversation on RELATIONSHIP. Huh... berat topik ni. So di malam hari yang selepas hujan ini, topik ini dianggap topik yang mampu membawa kepada beberapa order makanan & air lagi... (lama lah tu maknanya)..

Ianya bermula dengan perbincangan HTS= Hubungan tanpa status @ Hubungan tidak Sihat yang dilihat langsung tidak dapat memberi apa2 jaminan. Hubungan ini wujud dan ianya tetap diwujudkan atas dasar mahu mengeksperimentasi keadaan, tidak mahu kehilangan & mahu mempunyai seseorang di sebelah. Falsafah "Baik kuda pada badak, baik ada pada takdak" cuba diaplikasikan di sini. What say u? Hubungan ini dimana ke2² pihak tidak dapat memberi jaminan kepada apa yang mereka lalui @ tidak dapat memberi status kepada apa yang mereka sedang hadapi sekarang. Sungguh tidak sihat. Tetapi di sebalik hubungan ini, ada sebab² tetrtentu yang perlu mereka lalui walaupun mereka tahu, di penghujungnya nanti, tiada apa keuntungan (mungkin) @ tidak ada apa yang mereka pastikan.

Perbincangan juga melalui tajuk "kenapa tidak ada orang di sebelah kita?". Yang membawa kepadapelbagai jawapan yang tidak dapat dipastikan,mana satu adalah punca sebenarnya. "lelaki sekarang takut kepada wanita yang terlalu indipendent?" @ "jodoh belum sampai lagi?". What say u?

Ianya membawa juga kepada perbincangan... hubungan ramai teman lelaki @ teman wanita. Apa yang mereka hadapi & kenapa ini terjadi. Jawapan yang simple mungkin... sayang nak lepas, apa yang ada pada orang ini, tidak ada pada orang itu.

"Sesuatu yang kita tak dapat tu lebih best experiencenya untuk dapat", "Pernah ke tak dapat apa yang kita nak?", "Kita tak kan dapat apa yang kia nak sepenuhnya", antara wprds yang terkeluar dari mulut ahli perbincangan.

Jauh rasanya perjalanan hidup ini tetapi jika diteliti, sebenarnya pendek waktu yang kita barulalui. Banyak lagi yang perlu dipelajari & dieksperimentasikan. Hidup ini perjalanan & perjalanan itu, pilihlan laluannya, kan?

Topik² ini tidak membawa kepada kejiwangan salah seorang pun ahli panel tetapi membawa kepada perbincangan yang lebih matang & terbuka juga menyampaikan apa yang patut @ tidak patut sebenarnya laluan itu.

So far.. i am very happy to be what i am today. Aku happy punya kawan² yang sangat2 memahami apa yang aku lalui & siapa diri aku sebenarnya. Thanks a lot. And from the discussion, i dont think i can handle hidup couple for a moment. And i dont think I will be with someone dalam masa yang terdekat ni. Aku tak dapat imagine hidup berdating balik, kena re-schedule semula perjalanan hidup 3 tahun single ini. Mungkin belum masa lagi. I am very comfortable dengan apa yang aku lalui sekarang. Dan thanks to ahli panel kerana menyampaikan sesuatu yang boleh buat aku balik rumah & fikir.

I take this quote yang aku rasa relevan for a moment.

Dari ryan wijaya @ burung gereja:
Abadi itu bohong
kecuali rasa ini

Chasing Amy:
Alyssa : No! I used them! You don't think I would've let it happen if I hadn't wanted to? Do you? I was an experimental girl for Christ sake! Maybe you knew from early on your track was from point A to be, but unlike you I was not given a fucking map at birth, so I tried it all! That is until we, you and I, got together and suddenly I was sated!

3 comments:

Anonymous said...

I LOVE YOU!

kulatkulat said...

apa ngada2 nih, TAK NAK KAWAN lah....

sounds familiar?

Ngu-Yen said...


yang,
"DO NOT COMMIT"

the others say..kalau ada pun buat aper?buat sakit jiwa..
well..pandangan memasing then