Wednesday, June 21, 2006

Bila Ada Dewa Cinta

related to :
kenapa aku single- kata vovin

'Dewa Cinta'- terma yang diberikan oleh kami kepada mereka² yang diangkat sebagai seseorang yang berada di tempat teratas dalam khalayan cinta kami² ini. Seseorang yang dipuja kerana pelbagai faktor. Dewa Cinta ...

Ya, aku pun ada dewa cinta aku sendiri. Seseorang yang aku letak di tangga teratas & bermimpi untuk mendapat dewa cinta ini. Kenapa aku suka dewa cinta ini? Banyak sebab... personaliti dia, pengetahuan dia, cara dia berkomunikasi dengan aku sambil menyampaikan informasi yang bagus² + other faktor yang seperti rambut, jari & pemilihan kasut serta getah rambut yang betul dalam pemakaiannya.

Niat & hasrat di hati... nak capai dewa cinta ini sebagai orang yang duduk di sebelah untuk berada di dalam apa situasi. Suka duka, sedih gumbira.

Ye... mungkin salah untuk ada Dewa Cinta ini. tapi ini yang terlintas di kepala & jiwa bila jumpa. Ouh.. ini dewa cinta aku. Untuk dapat @ tidak, itu memang bukan kepastian langsung... langsung. Kerana biasanya berdasarkan pengamatan, Dewa Cinta ini memang sukar didapatkan kerana situasi & status yang membuatkan ianya ternyata sukar untuk diperolehi. Sukar... dan 1 yang paling bodoh ... kerana meletakkan diri sendiri dalam keadaa sukar.

Masih mengeluh kerana 'tak ada boyfren?". Ya, aku salah seorang daripadanya. Mengeluh kadang kala kerana kadang2 aku nak orang yang tanpa perlu berfikir, aku boleh menelefon @ sms untuk mengadu @ berkongsi cerita suka duka aku. Pernah ditanya & sedikit sebanyak pertanyaan ini memang menyakitkan hati aku... "Sampai bila nak hidup macam ni?"... tak sapa minta untuk duduk dalam situasi begini & cara bagaimana aku mahu keluar, aku pun tak tahu. Pandai nak masuk dalam keadaan & tak pandai ajar hati untuk keluar...

Memilih...ya mungkin. Terpilih.. hahah tak pernah langsung. Kenapa aku tak ada bofen? Mereka salahkan faktor memilih... mungkin ya, mungkin tidak. Tak tahu nak jawab. Tapi secara rambangnya, aku tak nampak sesiapa datang secara sincere & menyatakan sesuatu. (ihhhh jiwangnya bunyi..... hahahahah lantaklah). Mungkin kerana faktor body yang tak cun, gemuk, tak cute, tak pandai, tak art, tak kelakar... & aku rasa faktor ini yang membawa aku kepada status single ini... dan aku harus terima.

Dewa Cinta... bila nak melepaskan dewa cinta ini @ meletakkan status dewa cinta kepada orang lain... tiada jawapan

5 comments:

Anonymous said...

1st. Yeahhhhhhhh rite.

Anonymous said...

Pertamanya, aku tak percaya tak ada langsung lelaki yang 'sesuai' suka kat kau. Nafikan secara lisan, aku tahu ada. Kau saja yang tak nampak.

Satu lagi, aku lebih tertanya-tanya alasan SEORANG tu tentang hal ini.

not saying that i'm whining because losing her, cuma pelik, bila she's keep whining kenapa TAK ADA lelaki yang suka kat dia?

Ignorant prick when few man DEPAN MATA dia tunjuk sign suka kat dia.

Constant Whining tu yang buat aku annoying.

Nazim Masnawi said...

But Nazri, you are quite a whinner yourself. I mean, you're gagging for beautiful chicks, but in the end, you're always gonna start whinning about how boring & unfunny they are. I mean, whatta hell, man?! That's even a worse crime if you ask me.

Anonymous said...

got to agree with you, hot chicks are boring and unfunny, and stupid too...

Demn!

faizalmukhtar said...

sabarlah semua.. sabar ye?

kite semua lalui apa yang kulat2 lalui.