Monday, July 03, 2006

Bila Anda Gembira

Bila anda gembira tepuk tangan.
bila anda gembira hentak kaki...

Yes..yes..dah tepuk tangan & hentak kaki bila England kalah di tangan Portugal.
Hehehe... kalau nak diikutkan, aku tak delah menyampah sangat dengan England tapi perbuatan sesetangah orang yang over & obses dengan pasukan Becky ni membuatkan rasa menyampah aku meluap².

Al kisah, semua orang ada team mereka sendiri untuk support. Ada obses sendiri terhadap pasukan kesayangan mereka. Tapi bila dah dua game aku tengok minah artis ni over nak mati, aku jadi bengkek aaa tengok perangai dia. Ada juga orang lain yang over perangai... tapi kerana dia artis & perangai dia seolah² menarik perhatian ramai, nampak benda ni jadi gedik nak mati tau tak. Masa England vs Portugal, siap bangun berdiri dengan tangan di dada & menyanyikan lagu England.. Aku tahulah ko lahir dekat England, tapi jangan over boleh tak? Sepanjang perjalanan game dia akan menjerit dengan suara annoying dia (aku tak tau mcm mana dia leh jadi penyanyi) jerit nama² pemain yang dia tahu. Hah! kalau dia tak tau..dia akan jerit Go ENgland! "Go Becky" ..uish manja abis ni panggil Becky, mcm Beckham ni pernah main pondok² dengan dia.

Lalu setelah ENGLAND kalah dengan kegagalan Lampard,Gerrard & carragher menjaringkan gol penalti & kecekapan Ricardo menahan gol.... aku menjerit sepuas hati, menaiki kerusi & menoleh kepada si over ini dengan senyuman yang sangat puas. nasib engkau lah kan..sapa suruh over. Balik England lah, kalau rasa darah tu dah mat salleh sangat.

Itu cerita kepuasan.. cerita kesedihan masih ada tatkala Argentina kalah di tangan Jerman. Benci betul tengok muka Odonkor tu. Dan aku harap Jerman takkan menang World Cup tahun ni. bagilah pada France, Italy @ Portugal.. aku rela. Dan yang aku tabik ialah permainan Zizou malam tu yang memang cantik. He is the coolest man on the field. Dah la senyum manis lak tu. :) hero... zizou.


the coolest guy.... huhuhu ZIZOU.





My hero... gabriel.. rupanya baru aku perasan, ke-2² hero bola yang aku suka nama mereka start dari GABRIEL. Gabriel batistta & Gabriel Heinze. Suka sangat! Nanti kalau umur panjang, leh namakan anak Gabriel. Huhu!

7 comments:

Anonymous said...

1nd

Anonymous said...

2rd

faizalmukhtar said...

France la kot ek?

; )

Nazim Masnawi said...

Letak nama anak Jibrail la, Pie.

Anonymous said...

opie kite pun benci odonkor tu... rupenyer semua org benci dia... pae pun tak sukae gakk... padan muke jimi belanda dah kalah awal2.. pastu konon sokong englkand... tu tup pun kalah gak... padan muke dia....
hahahhahaha

Ngu-Yen said...



zizou jr.
hehehe

Ad Samad said...

Gabriel Ad Samad....