Wednesday, May 16, 2007

Rossa & ketawanya

tadi..lewat petang, aku berpeluang menginterview Rossa.
Penyanyi kecil manis molek itu. Cantik orangnya, sedap nyanyiannya.
Dan yang paling membanggakan adalah setiap jawapan terhadap permasalahan
rumahtangganya. Rossa tidak berselindung. Apa yang dapat diceritakan, diberitahu dengan jelas. Dan apa yang perlu disimpan demi menjaga nama baik keluarganya, diberitahu secara baik.

Aku & Maliah sempat sedih waktu dia memperdengarkan lagu² nyanyiannya.
Sedih melihat dia ketawa kerana kita tahu dia bergelut dengan permasalahan keluarga.
Menurut online yang memberikan berita, Yoyo sang suami dilihat berjalan mesra dengan seorang wanita di Surabaya. Sewaktu iti menurut Rossa, dia berada di Jakarta kerana menghadiri 1 function. Dan Yoyo ke surabaya untuk menemani ibunya yang sedang operation. Luluh hati Rossa apabila khabar diberitakan oleh temannya.

Well, itu kuasa wanita. Menerima & menghadapi sesuatu masalah dengan boleh tersenyum & memberikan jawapan yang rasional. Di sebalik kata² Rossa, mereka cuba meneylamatkan rumahtangga bukan hanya anak, Rizky yang baru lahir tetapi kerana mahu kerukunan rumah tangga itu sendiri.

Kali terkahir aku bertemu Yoyo adalah sewaktu launching Padi Online. Sewaktu itu aku sempat bersembang² dengan Yoyo, Rindra, Ari & Piyu. Itu kali teakhir. dan kini berita tentang permasalahan rumahtangga mereka sangat mengejutkan.

Semua wanita akan rasa sakit apabila berhadapan dengan kecurangan & penipuan.
Semua akan rasa marah & sedih. tapi wanita juga sangat mudah memaafkan tapi tidak melupakan. Sekali dia marah, selamanya dia akan ingat itu.

Aku pernah berada di situasi yang salah. Dan aku rasa kalau pihak sana tahu, dia akan marah. maafkan saya.

3 comments:

pjoe said...

Lelaki juga akan sakit dengan kecurangan wanita.
:D

Anonymous said...

benar nezjoe. :)

Anonymous said...

Perempuan lagi bahaya.

Dia kena tipu, dia menangis. Dia yang menipu pun dia menangis.

More often than not, dia menangis sebab nak minta simpati.. to plead smthing as bullshit as 'dear, dahla, I dah menyesal, please don't leave me'. Guys forgive, end of story.

The next hour dia jumpa gang-gang dia and the story will turn this way. "So, camne ko kantol kuar ngan Edy ari tu?" " Ouh, ok dah, aku pandai pandai la pujuk Salleh tu. Aku cakap Edy tu bestfren aku" They then burst into laughter.

Sumthing in those tears we guys just can not foreseen. Could be sincerety, but it's always the foolproof way to conceive a lies. Tears is always their weapon. Guys may dodge a bullet but no way we can walk away safe, soaked with this (un)holy water.

I know one guy who can