Sunday, July 30, 2006

Kura² & Arnab part 2


Semalam kiranya, dapatlah aku berehat di rumah ayah & ibu dengan amannya... err.. separuh aman (keranan TERPAKSA menyiapkan artikel SITI). So, dalam dok buat2 artikel tu, ibu, aku, faiz, yana sempat menonton beberapa buah movie termasuk Raising Helen, lakonan lovely Kate Hudson & my MR. Aidan.

Post yang lepas kiranya baru nak lupakan si kura2. Mak aku pun dah baca alkisah kura2 aku dalam blog ni. Dia cakap "kenapa perlu lupakan? Biarlah kura2 tu lambat sikit asalkan dia sampai"... pulak?

So..aku dalam perkiraan nak lupakan kura2, tiba2 sepanjang cerita Raising Helen ni banyal pulak signal2 yang konon2 aku sorang jelah nampak. Banyak pulak lah tiba2 karakter arnab & kura2 yang muncul sepanjang filem ini berlangsung. Suratan @ kebetulan? (hmm.. bodoh betul soalan itu).

Al kisah si adik bongsu, Sarah yang tidak tahu mengikat tali kasut. Dan cara untuk mengikat semula tali kasutnya dengan mengikat cara ibunya yang telah meninggal. cara ibunya lebih kurang begini... err.. tak ingatlah pulak.. tapi berkaitan dengan 2 telinga ARNAB. Arnab lah pulak tu, takde telinga lain ker?

Lepas tu pulak alkisah adik yang tengah, Henry membela seekor kura2 yang bernama Irwin. Si irwin adalah penghibur hati Henry. Hmm... kura2 pulak. Tensen.

Mereka juga pergi ke zoo untuk bergambar. banyak juga gambar haiwan yang mereka ambil termasuk ARNAB & KURA2.. memang sepanjang cerita ini aku kena gelak kaw2 ngan ibu, & adik2 & aku balas ngan air mata je (hahahah sensitif Sunday OK). tapi aku suka dengan John Corbett @ Aidan ni.. mungkin tempias dari lakonannya di 'Sex &The City'. Suka sangat tengok air muka dia. hahaha tiba2.

so..itulah ceritanya. makin nak lupa, makin diingatkan.
tapi memang saya nak lupa kura2.

2 comments:

Ngu-Yen said...


saper nama kura kura awak yang
chomel dlm kereta awak tue??

tapi sebenarnyer kura kura dan
arnab tetap CAYANG satu sama lain
regardless their speed!

kulatkulat said...

nama dia...

HARRIET SI DOMPOT DOMPOT