Tuesday, July 18, 2006

Maaf yah, curhat terus

Mulanya aku ingat mahu poskan pengalaman menonton Coldplay minggu sudah.
Tapi tak menjadi.
2 minggu sudah sampai jam 7 petang tadi aku dalam keadaan stress.
Banyak betul yang datang ganggu tenangnya hidup. Heheheh.
Tapi hari ini, aku rasa best sikit.
Pulang awal ke rumah, nonton tv, mandi kemudian lepak2 dengan kawan2 rapat + adik.
Pulang ke rumah, aku sempat menonton siri tv kesukaan aku, 1 cd.
Buka dvd player, keluarkan siri The O.c & masukkan cd Gigi, band fav aku.
BUka buku Filosofi Kopi tulusan dewi lestari & baca 1 chapter.
Tutup buku, buka lampu merah & buku laptop.
Menulis untuk ini.

Terbaca dalam buku filisofi kopi itu, 1 quote:

Kopi yang anda minum hari ini ialah kopi tiwus.
Artinya: walau tak ada yang sempurna,
hidup ini indah begini adanya.

So, disini rasa tenang. Aku dapat buat apa yang aku nak buat.
Relaks & rasa malam ni dengan tenang.
Tak macam malam2 sebelum ini yang serabut dengan pk macam2 perkara.
+ Menunggu...
So malam ni, aku nak rasa happy.
Walau hidup ini complicated adanya... tapi bak kata Dee... hidup ini indah begini adanya.

...begini adanya. Walau kita masukkan hidup kita dalam situasi yang complicated, mungkin itulah indah dia kot?
Marahlah pada diri sendiri.. tapi pengalaman itu pengajaran.

Maaf, curhat terus...

5 comments:

faizalmukhtar said...

something sincere and sweet.

I am impressed, gurl!

; )

Anonymous said...

Opie, lain kali guna la bahasa Melayu. Kami tak faham.

Nazri said...

Hana tu comel, aku suka kat Hana.
Pakai Bohemian skirt, body kecik, pakai spek, rambut pendek,

next to perfect...

Kalo Hana sms aku, aku makan taugeh 7 hari berturut-turut waktu bekerja.

Anonymous said...

Give her some other name. The names HANA... cmon, let those 2 goes. It just I'm not sure which 'Na' was it. Which one Vovin?

Ad Samad said...

Baca blog awak buat saya rasa macam saya ada kat sebelah awak...sambil pegang tangan awak lama-lama, tanpa awak sedari, tanpa awak hiraukan...saya jadi lutsinar...semua tu, ketika baca blog awak...rasa macam kat sebelah awak....jadi dungu..jadi lutsinar...