Wednesday, February 07, 2007

akhirnya ku menemukanmu

At this very moment, saya sedang on heavy rotation of Naff- Akhirnya kumenemukanmu.
Sebenarnya, saya tidak menemukan apa² lagi. Mungkin saya ketemu tapi saya harus akur yang saya temui bukan milik saya & tak akan jadi milik saya.

Ye, kadang² kala saya sedih & kadang kala saya bahagia dengan apa yang saya lalui waktu ini. Tiada commitment & tiada apa yang perlu saya risaukan tentang hati. Tentang hati siapa yang perlu saya jaga kecuali hati saya. Saya penat lalui term menjaga hati suatu masa dahulu selama 8 tahun & saya bersyukur walau saya letih saya masih menjaga hati manusia itu sebagai soulmate saya. Dengan rela hati.

Mendengar lagu ini seperti membawa kesedihan buat hati. Parah! Ini parah! hahaha. tapi ye saya sedih seperti mahu mengeluarkan air mata. Biarlah orang cakap saya poyo dengan post ini tapi inilah yang saya rasa waktu ini. Jiwang? Cakaplah apa2 tapi saya tahu anda pernah rasa moment ini kadang kala & jangan tipu.

Akhirnya kumenemukanmu- saya tiba2 suka lagu ini. Saya sebenarnya tiba² rindu saat saya menangis kerana berdepan dengan kesedihan atau kesusahan, lalu saya menangis di bahu seseorang. Lalu dia mengambil tangan dia & tap ubun² saya & berkata "its gonna be ok". Saya rindu saat nak peluk seseorang dengan rasa yang paling ikhlas saya rasakan. Poyo? Tapi saya rindu saat² itu. Saya juga rindu saat saya tengah excited bercerita tentang sesuatu perkara, saya ketawa, menggerakkan semua tangan saya sambil bercerita, terkekek² & di akhir cerita itu, dia memandang tepat mata saya & berkata.. "happy ye?" dengan seikhlas mungkin. Hahahah saya rindu saat itu. Hopelessly romantic, katakan apa sahaja. Saya rindu saat itu. Saya miss saat bergaduh besar.. menjerit pekik, menuding tangan, menangis sekali sekala dalam kegeraman, memaki kadang kala & berakhir dengan 1 ketawa & terseyum simpul malu kerana kesalahan sendiri. Dan paling saya rindu... saat memegang tangan seseorang walau dalam keadaan apa pun. Saat rindu genggaman tangan itu...

Saya tidak menemukan apa² lagi. Dan mungkin kalau benar saya sudah bertemu... saya yakin, kami bukan bertemu untuk bersama. Percayalah!

Jika nanti kusanding dirimu, miliki aku dengan segala kelemahanku
dan bila nanti engkau disampingku, jangan pernah letih tuk mencintaiku.
~Naff.

4 comments:

nellyberry said...

ur post made me cried. yeah...i feel it, i miss all the things i've done wif my 'amour'.

sumtimes u feel like want to give it up...cos u felt so tired and sick of him/her.

but when u lost it, u gonna miss it! and i started to miss him :(

Amiruddin Karim said...

Err.. Err.. alamak, mana tisu ni..

tak jadi la komen...

Tuan Rumah said...

Hmmm... Life ini... Susah nak cakap...

munkyprettyugly's life said...

damn..rindu saat itu..