Monday, December 12, 2005

Adil yang pasti adil

sambil mendegar lagu2 dari album dayang yang lama - hembusan asmara.. (Dayang Nurfaizah adalah penyanyi Malaysia yang aku kagumi dari segi suara & ketekunan dia. Imej dia skang gak best! Go dayang)..aku membelek2 blog2 orang lain..sungguh tak ada mood nye nak buat kerja hari ini. Sungguh malas & rasa lemau je. nape yea?

Rupanya tahun ini & tahun depan adalah tahun rezeki buat ramai kawan² aku. Tahniah. Kawan kahwin, mengandung, bersalin. Tahniah... Rasa bahagia je bila tgk kawan2 bahagia dalam lingkungan bahagia famili... Sebenarnya aku tak kisah sangat pasal tak ada bahagia berfamili sendiri (sendiri ok..bukan famili famili)ni..cuma lately bila ramai yang bertanya & bertanya, aku jadi lemau & rimas. Macamana nak ada famili...kalau calon untuk berfamili pun takde woit! macamana nak buat tu...

Cemburu melihat kebahagiaan kawan² berkeluarga or even ber-couple tu, timbul gak kadang2..kadang2 cam .."ala..no hal pun'.. tapi kadang2 cam.."isk...apsal takde orang nak nih?"..hahahah..lawak2.. tapi itulah yang terlintas dalam kepala. Kadang2 aku pikir, adil ke hidup camni, ada orang yang senang je perjalanan jodoh & pertemuan mereka, Takde compilicated pun cam hidup aku. Cam smooth je hidup orang lain. Apsal love life aku jadi cam ni. Setiap love life yang aku tempuhi macam ada je dugaan yang diundang tu. cam..ALA TAK FAIR K! Tapi mungki n lah cobaan2 yang perlu aku tempuhi sebelum aku beroleh apa2 ... mungkin juga, DIA nak uji setahap mana kesabaran ciptaannya.kan? tapi mampu kah aku ni bersabar yang sabar tanpa merungut dalam diam dalam hati? macam TAk je bunyi nya.

Aku teringin gak... tempuhi jalan yang smooth. tak payah pikir. tak yah nak jadual2 kan dalam kepala. tak yah nak tunggu tak yah nak congak..bila & bila....TERINGIN ok....TAK PAYAH NAK TUNGGU.. tu yang perlu... lama mana lagi nak tunggu sampai semua masalah orang selesai baru boleh jadi penyelsaian kepada masalaha ku? Sampai bila? jawab lah kalau berani...

EMO HARI ISNIN- lambatnya nak tunggu khamis & jumaat

4 comments:

Unsunghero said...

...kita perlu melihat kepayahan, kesusahan dan keperitan hidup orang lain untuk kita nampak betapa bertuah dan beruntungnya hidup kita. kadang-kala kita terlupa betapa kita tidak menghargai dan menikmati apa yang kita miliki walau yang ada pada kita itu sekadar cuma, berbanding dengan orang lain yang barangkali langsung tidak memiliki apa-apa atau sesiapa...

Anonymous said...

Rileks..pelan2 kayuh..tapi jangan lambat..ada jodoh tak ke mana cik opie oiii!-che'ah

Badrul Haizat said...

...satu hari nanti pasti ketemu jua Mr Right..sabar

Anonymous said...

Aight, saper bart nih? Opie, tu, kat atas tu, keje si Vovin loner. Jangan layan dia.