Monday, February 05, 2007

saya sungguh kuciwa

Aku ke konsert Rentaq Serantau, sabtu lalu. Bersama An, Anim, nazri, Faiz, Ad Samad, Abang Aidit, Kak Zaza, Yazer & Irwan Manis. Dan aku sungguh kuciwa...

Biarkan Inul dengn gelekannya. Biarlah dia nak menyanyi dengan apa cara pun lagu Siti sambil bergelek. tapi intro lagu SMS tu mengingatkan aku pada Erwin & Agus. Mereka pernah nyanyikan lagu itu waktu kami sesat ke studio Piyu. Teringat lah pulak.

Kemudian datang Ella... cuma 4 lagu beserta lagu Jujur yang aku tak suka. Ella dengan gaya sempoinya dengan lagu Resah, Nuri & 2 Insan Bercinta. ella sempoi & best tetapi kenapa cuma 3 lagu setengah. Kenapa?

Aku harapkan Search menjadi closing act. tapi Search diletakkan di tengah2 persembahan. Muncul dengan lighting yang bagus.. kaki tangan aku seperti biasa.. sejuk untuk menonton gergasi ini. Tetapi sayangnya... kenapa soundnya begitu? Kenapa ini terjadi kepada band yang gah di Malaysia ini. Search bermula dengan lagu errr...tak ingatlah tajuk. Then balada pemuzik jalanan. Sound masih teruk. Masuk ke lagu yang kami tunggu, Nyata & Maya..sound masih & tambah teruk... sedih tau kerana kami datang bersama penulis liriknya. tak tahu di mana silapnya. tapi menurut Hillary, dia juga frust dengan keadaan ini. kami pun frust Hillary. Pawana, Emmanuelle, Gothic Malam Edan memenuhi ruang Stadium Melawati. Hillary seksi malam tu. Huhuhu. Tidak membutangkan kemeja putihnya. Weewiiit!

Datang Radja. Rasa macam nak sepak je Ian Kasela. Dengan gayanya yang masih seperti Armand (tak jadi)... berbaju putih... konon hensemla! Eihhhhh i feel like shoot his head terus. Dengan muzik mereka yang ringan habis mcm demo tak jadi... macammana lah boleh jadi closing act & ramai sing along pulak tu. Eiihhhh ringan je mulut ni nak menghamburkan kata2 nista. ringan je tangan ni rasa nak ..... iiihhh... gaya tangan, lompat, suara.. semuanya nak tiru Armand.. tapi tak jadi! Tolonglah. Apa ni? band ke...apa? Serius.. aku benci Radja! And to Ian.. balik kampung loe lah!

Aku sedih dengan apa yang terjadi dengan band kita di negara kita sendiri. Kenapa band yang besar boleh diperlakukan begitu. Sedih sangat & nyata bukan aku sahaja yang rasa begitu!

*walaupun nampak tidak pro , tapi aku tak sanggup nak ke post party melihat radja di depan mata. Lebih baik aku duduk bersama orang² lain yang lebih menyenangkan hidup aku buat malam itu. Lebih baik ditumpahi kuah nan cheese daripada bercakap sepatah perkataan dengan Ian armand tak jadi tu!

4 comments:

Amiruddin Karim said...

Oh, saya dah dapat rasakan betapa bosannya konsert itu dari hari disenaraikan artis undangan yang di canangkan. Nasib baik tak pergi..

Weih.. Mont Kiara jom .. Mont Kiara..

Anonymous said...

auntie opie ...benci sungguh ni...takutlah kite!


izzah umairah ;)

Anonymous said...

nape ko x ske radja?

Anonymous said...

lo aja kali yg dongo kagak ngerti lagu enak ... cape deh udah sono dengerin aja lagu malaysia yg cengeng2 melulu itu ... katrok!