Tuesday, November 22, 2005

Accidently Kelly Street


Seperti yang ditulis oleh Vovin
di dalam blognya, hari Sabtu lepas
was something.
Aku accident & di masa yang sama Vovin juga turut mengalami kemalangan di tempat yang berbeza.
Dalam keadaan hujan yang renyai2, kami (Aku, Imran, Nazri & Bart[hai honey]) ke TTDI Jaya yang disalahertikan oleh Bart [Hi Honey] sebagai TTDI. Ke Kedai Terbuka Aris, nampaknya bebudak ni memang enjoy makan & minum sampai mabuk di luar kedai. Ada yang stori pasal film & ada hati yangberdebar². Hahahha terhenti lamunan lah pulak si Vovin tu...

Selesai makan di TTDI Jaya, aku & Anim ke Lotus KLCC, berjumpa Fika & teman² baru dari Jakarta. Senang banget dapat ngobrol bareng. Berceritakan perihal perbedaan bahasa & keadaan di Malaysia serta Indo. Aku bersyukur kerana dilahirkan di Malaysia & boleh makan² sekitar jam 3 dengan amannya. Kerana mengikut Bayu, keadaan seperti ini susah mahu didapati di Jakarta. Keselamatan mungkin kurang terjamin. Balik ke Pandan, aku & Anim bercerita tentang hidup (lagi). Masalah kami sama cuma berbeza status. Kasihan dengan nasib kami, tapi kami rasakan ada sesuatu dalam dugaan yang hebat melanda. Betul tak ANIM?

Itu cerita hari Sabtu, hari Ahad... aku menonton dokumentari 'Ada Apa Dengan Indonesia' bersama sandman.
Sesuatu yang membuka mata disediakan oleh Amir Muhammad. Sebenarnya aku tak into politic tapi cara pembawakan dokumentari itu membuka ruang minda untuk belajar sesuatu. tentang kehidupan, keamanan, cara hidup, sejarah & mitos. Seronok menonton tetapi aku diganggu oleh sakit mata yang pedih ni. mcm ada benda masuk mata. Tak banyak yang aku leh bicarakan tentang dokumentari ini kerana aku bukan orang politik. tetapi melihatkan pendapat yang diberikan oleh rakyat INDO, pelakon, pengarah, orang² belakang tabir, aku jadi respect kerana mereka memberikan pendapat yang bernas. Nampak Nicholas Saputra bukan sekadar berlakon di dalam GIE tetapi dia cuba meletakkan sejarah GIE di dalam kehidupannya sementara berada di dunia GIE. Jawapn yang diberikan nampak Nico, menkaji & bukan sekadar berlakon. Alangkah bestnya kalau artis² muda kita boleh memberikan jawapan sebegitu. Selepas ini Amir Muhammad akan muncul pula dengan 'Lelaki Komunis Terakhir'. mau nonton.

Pulang dari nonton, aku & sandman ke hartamas. Bersembang ttg pendapat setelah menonton, berbicara ttg kehidupan & berita² yang selalu menjengah kehidupan. Itulah namanya hidup.... perlu menerima sesuatu yang tak terduga. Kan?

pokoknya, weekend gue terisi banget. Tak dull...

p/s: hi honey - the nicest human being on earth. Heheheh.. siapa yang boleh bg sms mcm tu nye sweet?

4 comments:

Anonymous said...

That's it, both of the freak really trying too hard to make me annoying. Thus i remove this blog from my link and never went here anymore.

Just wish to live a happy and peaful life...Ohhh god! What did i do wrong to have this kind of ultimate suffering punishment...Oh god! Ampunilah dosa-dosaku ya Allah, sesungguhnya hambamu telah banyak berdosa dan lalai.

Anonymous said...

Hi honey. Hmm, that Saturday, minus all the accidents things, was really one fine evening. I have that Saturday on every day in my life. Have a lot of it and gonna share it with you. U can have it and share it with the world if u get some ballance. Vovin jangan marah². Tuhan tak suka.

Nazim Masnawi said...

Walaupun aku menyampah dengan budak baik, tapi aku tak boleh tak suka hubungan korang nilah. Damn! Apasal hah? Takkan begitu ikhlas sampai menyejukkan hati aku sekali?

Anonymous said...

Ya, Allah, ampunilah segala dosa-dosaku yang lepas-lepas, sesungguhnya kau turunkan neraka untuk hidupku...ampunilah dosa-dosaku...