Wednesday, November 23, 2005

B3a & penulisannya


b3a, cewek cantik dari Indonesia ini memang bijak dalam penulisannya... apa yang ditulisnya sering kali yang terbit dari hati cuma mau dikeluarkan secara penulisan, tidka terkeluar. & dia berjaya mengeluarkannya!

Aku tertarik dengan post terbarunya yang antaranya berbunyi...

'Yg berarti loe harus bisa ngejalanin sehari2 loe sendiri lagi tanpa pacar, menyandang status jomblo lg, bertanya2 what comes next n be brave to gather back trust for ur own sake.'

from : http://b3akins.blogspot.com/

betul banget tu b3a... penat untuk mengulangi benda yang sama.Bayangkan kalau sudah 8 tahun meninggalkan benda itu, berpacaran, break & kena ulang benda yang sama untuk 8 tahun selepas itu. Penat banget & hampir lupa akan apa yang perlu dibuat.... Huhuhu.

Tapi untuk mempelajari kembali... proses yang menarik untuk diri sendiri. At least kita berpeluang untuk mempelajari personaliti & ragam manusia yang mungkin tidak pernah kita temui. Pening itu ada tapi seronok.
Proses pembelajaran bukan sahaja untuk berpasangan tapi untuk kehidupan dengan lebih mengenali. kita orang tu, tau perangai macam tu wujud kat dunia, kenal orang ni, rasa diri di-appreciate atau tidak. Itulah prosesnya. kan? jomblo ngak bererti tidak disukai. Mungkin kita diberi masa yang lebih oleh NYA, untuk mengambil masa mengambil peluang & meneliti peluang yang kita ada. tidak terburu2 dengan keputusan & mencari sesuatu yang masih belum kita ketemui dalam hidup. kan? Mungkin juga tuhan tidak mahu kita berhadapan dengan masalah remeh yang sebenarnya bukan masalah dalam hidup kita. Kan?

3 comments:

Bea Siti Nabilla said...

Wah k'...hehe jadi terharu ada photo b3a disini =)

Looks like u'v got smth in ur mind too k', kayanya...but that's how life is rite. Dibawa santai aja deh hehe (bhs Melayunya apa ya? Lepak2 bukan?) hihihi...

b3a link yah blognyaaaa... =))))

Nazim Masnawi said...

How do I pronounce B3a, man?

Anonymous said...

setuju!!setuju!!

-mimiE-