Tuesday, November 15, 2005

tunggu lagi?

Hmm.. masalah kita sebagai manusia. kekadang alah dengan rasa sendiri. kalah dengan perasaan. Lembut dengan jiwa sendiri. Aku pun...

Banyak mana lagi masa yang aku perlu tunggu untuk naik ke stage yang lebih baik. Dah habis baik aku buat untuk life, kekadang life stuck- kan dia sendiri di takuk tu.. Penat aku tunggu, penat aku cari, penat aku jumpa & penat juga bila aku bakal hilang...

Bak kata anim, mcm mana kalau kita dah jumpa tapi sebenarnya yang PATUT kita JUMPA tu sebenarnya akan muncul dalam masa 10 tahun lagi. Adakah kita akan ketepikan yang sepatutnya @ teruskan dengan yang ada.

Penat mencari.. tak cari.. penat diam, penat juga bising...

Lama mana lagi aku nak tunggu. lama mana lagi manusia boleh membuat keputusan yang bakal memulihkan keadaan. Lama mana lagi?

Sepuluh tahun aku tunggu, separuh tahun aku jumpa, sekarang aku dengar pelbagai cerita. sanggupkan aku tunggu lagi setahun..atau sanggup ke aku tunggu 18 tahun selepas 10 tahun aku tunggu....selepas aku dah jumpa.

cari & jumpa but ada lost & found..... letih!

sambung lagik....

1 comment:

faizalmukhtar said...

cuba cari makna 'hidup','takdir' dan 'jodoh' dalam Kamus Dewan terbaru

Kemudian cantumkan semua susunan perkataan itu. Cari satu formula macamana nak bahagiakan hidup kamu : )